Seguidores

domingo, 4 de diciembre de 2011

Pilota Llarga Total: Begues B.

Per segona vegada, he tigut el privilegi de col·laborar amb l'espai radiofònic esportiu de referència a Begues (sona bé, eh?): el Pilota Llarga Total.

Aquest mes els directors del programa, el Xavi i l'Albert, havien decidit dedicar aquest programa corresponent al mes de novembre al filial amateur del Begues. Els convidats van ser dos jugadors experimentats i amb carisma, com són l'Àlex Ros i el Roger Reixach. Com l'anterior programa, vint minutets de tertúlia m'ha semblat que solament havien passat en 4 minuts. És una delícia participar en aquest programa amb aquesta gent! Com que se m'ha passat tan ràpid, tinc ganes d'afegir alguna coseta més sobre el B, i  fer alguna aclaració de temes que s'han comentat.

Primer de tot voldria aclarir el meu parer sobre el tema "rotacions". Com a conclussió en la xerrada semblava que jo estava en contra de les rotacions. Segurament no m'he expressat prou bé en "antena". El meu parer sobre les rotacions és que al començament de la temporada és més raobable fer rotacions per donar oportunitats a tothom, i més si tens un grup de jugadors competitius i equilibrat. En aquesta fase de la temporada i amb aquests condicionants estic a favor de les rotacions. Però també dic que això no pot durar tota una temporada, ja que crec que així es perd competitivitat. Però altre tipus de rotacions són les que tinc la sensació que s'estan fent al B. Sembla que en aquest cas les rotacions són una imposicio pel fet que els jugadors paguen una quota anual. Cert és que en aquesta situació és difícil no fer rotacions, però les conseqüències són les mateixes que en l'anterior exemple que he exposat: la pèrdua de competitivitat. I això no és beneficiós per jugadors que teòricament estan en formació, i també han d'aprendre a competir entre ells per un lloc en la convocatòria i en l'onze titular.

El tema que va tancar la tertúlia va ser definir les expectatives que havien en la plantilla pel que resta de temporada. La meva opinió al respecte ha pogut semblar... no sé...que estava fotent canya. Independentment del canvi de grup (és cert que el grup del Baix Llobregat és molt més competitiu que el del Penedés), les expectatives en aquest equip eren molt altes. No sé si pot servir de referència, però a començament de temporada vaig fer una enquesta al blog sobre aquest tema, i els resultats van dir que l'equip havia de lluitar per l'ascens. Vist que hores d'ara aquest objectiu sembla llunyà, crec que no s'ha de canviar el xip, i a aquestes alçades de la temporada començar a pensar en fer les coses el millor possible, i a passar a la següent temporada no seria positiu. Pot ser cal recordar el que entenc que és l'origen del B: formar jugadors per arribar al primer equip. Si es perd l'ambició, aquest objectiu esdevendrà molt més complicat d'assolir, i el fitxatge de jugadors de fòra de Begues estarà prou justificat. Cosa que no m'agradaria gens, coneixent el nivell i el potencial de molts jugadors del B.

Per acabar, aprofito aquestes línies per demanar als responsables del programa que es recuperi l'espai "la veu del soci". Ahir en persona ja li vaig comentar al Xavi i a l'Albert. M'agradava molt escotar de primera má les impressions dels nostres aficionats, i crec que era una bona manera de fer participar als seguidors beguetans, i així indirectament propiciar una millor "audiència" del programa. Tot suma!

No hay comentarios: